Håkan Hellström, Levande, Conventum Örebro

2013-12-20 
 
Fredagkväll och ett smalt regn ligger över ett milt December Örebro. En stad jag med viss del föraktar för sina proppmätta invånare. Denna afton var det konsert på schema och jag måste ju i ärlighetens namn söga att det var ett bra tag sedan. Så ringrostig var man när man stod i den obligatoriska ormkön utanför lokalen. 
 
Konserten var riktigt upplyftande med en bra blandning av gamla, nya, lugnare bitar med upptempo och danseufori. Min na favorit som jag önskat höra (Pistol) kom mitt i konserten och fick mig att glimmra till. Mitt egentligen enda minus av upplevelsen var hans genomslag Känn ingen sorg för mig Göteborg som ärligt talat börjar ha gjort sitt. Den tillhör något förlegat och lite krämigt. Den för mig mer vuxna och lagrade Håkan gör sig bättre i sånger som Det är så jag säger det och Nu kan du få mig så lätt eller varför inte nya bara dårar rusar in. 
 
Sammantaget var det en myckt bra konsert som fick mig berörd och varm inombords, återigen hatten av Håkan! 
/K-A 
 
Setlist: 
  1. Bara dårar rusar in
  2. Du kan gå din egen väg
  3. En vän med en bil 
  4. Street Hustle 
  5. Kärlek är ett brev skickat tusen gånger 
  6. Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din 
  7. Mitt gullbergs kaj paradis
  8. Man måste dö några gånger innan man kan leva
  9. Gårdakvarnar och skit 
  10. Shelley 
  11. Förhoppningar och regnbågar, 1.a versen 
  12. Klubbland
  13. Pistol
  14. Tro och tvivel
  15. Känn ingen sorg för mig Göteborg
  16. Ramlar
  17. Valborg
  18. En midsommarnattsdröm
  19. Det är så jag säger det
Extra nummer:
  1. När lyktorna tänds
  2. Det kommer aldrig va över för mig
  3. Kom igen Lena
  4. Du är snart där
  5. Nu kan du få mig så lätt

Kommentarer

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback