Molotov Jive - Storm

Gud så viktigt det är med bra PA. Brukar inte bli daskad i ansiktet av musik så ofta men nu blev jag det. Spår två på detta färska album (Waiting for dreams) gjorde mig 14 år gammal igen och jag tjöt av lycka. Det var sån mäktig produktion och sånt tryck i pukorna att jag famnade efter ledstången. Det är också skivans bästa spår trots en hel del andra bra låtar. Som många tidigare fall så går Molotov i den klassiska fällan, att göra "utfyllnads" låtar som bara ÄR och inte berör eller ger någon sorts känsla. jag blir både trött och uppgiven när dessa tråkspår klickar igång, man vill bli tagen på sängen och berörd av musik! spår 9 Take Me In Your Arms förvandlas efter drygt 2 minuter och blir ett musikaliskt ånglok som drämde mig till marken efter ett par låtar av känslokallt funderande. No Words är en sån härlig bilåkar låt. det är absolut inget dåligt betyg på en låt, i bilen är man i ett mycket kritiskt öga och behöver bra musik för att producera kilometer till milen. jag tänker ge denna skivan ett bra betyg för jag tycker den har klass och är absolut värd lyssningar! /Proteinprinsen
Betyg:
++++

Kommentarer

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback