Lana Del Rey - Born to die


Så kom den äntligen, skivan som båda MTV och andra höjdare inom musikbranschen spår bli en av årets mest omtalade. Lana Del Rey eller Elizabeth Grant som hon egentligen heter har sannerligen lovordats både här och där så att lyssna på skivan var verkligen spännande. Efter att ha hört de två första singlarna trodde jag att detta skulle bli en ganska finstämd historia men där bedrog jag mig. Skivan innehåller massor av olika ansikten och skepnader. Från de vackra balladerna till någon slags blandning av RnB, pop, soul och hip hop. Hennes unika musik är onekligen svår att placera i något fack vilket jag gillar. Efter att ha lyssnat gång på gång på skivan kan jag inte riktigt sätta fingret på vad det är med Lana Del Rey som gör henne så fängslande. Alla funderingar man hade innan skivan släpptes fick aldrig något ordentligt svar känns det som. Det enda jag vet är att Born to die bara är startskottet på en lysande karriär. /Oskar

Betyg:

++++




Kommentarer

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback