Gotye - Making Mirrors

Mer än 70 000 000 människor världen över har nu sett videon till ”Somebody that I used to know”, låten som släpptes som första singel till ”Making mirrors”. Anledningen till detta tror jag beror på att det kort och gott är en förträffligt bra låt. Men som alla vet krävs det mer än en bra låt för att göra ett bra album. Det är här vi stöter på problemet med Gotyes tredje album. Inledningsvis bjuds man på ett par sköna pop-låtar med melankoliska texter för att i mitten upptäcka att man befinner sig mitt i en souldänga som stinker feel good och klämkäckhet. Variation är bra så länge det är inom vissa ramar, att under 14 låtar byta karaktär och genre gör mig irriterad och jag hittar aldrig den där berömda tråden. Jag drar därför en koppling till den ständigt populära melodifestivalen, alla kan hitta en låt att tycka om, oavsett om du är gothrockare eller pojkbandsfanatiker. /Oskar

Betyg: ++

 


Kommentarer

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback