Kristian Anttila tycker till

Om sina 5 bästa och 5 sämsta av egna låtar. /Proteinprinsen

5 BÄSTA LÅTAR:
++ "Stjärnluder" - osläppt. Framförd 1 gång acapella på soundcheck Siesta 2008.
++ "Bitar" - Extra allt. Bra gung. Bra melodi. Megapongtjifftjoffvänsterhögerbongbong-produktion. Och så riddartrumpet då såklart.
++ "Vykort från ingenstans" - Så sensuell och elegant. Nytt och spännande. Bra sånginsats. Text 100%. Mitt i prick för mig personligen.
++ "När ingen annan ser" - Spännande produktion. Oväntat arrangemang. Melankolisk och drivig. Fin text.
++"...Valentina?" - Som vanligt, mina favoritlåtar ligger väldigt lågt i Spotify-rankningen men lite samma som Vykort... Elegant. Mystisk. Melankolisk. Nattsvart text där jag lyckas hitta orden för att förmedla något väldigt privat och problematiskt på ett rättvist, snyggt sätt.
5 SÄMSTA

++ "Hetsdöpt" - Vi gör den bra live men när jag hör albumversionen vill jag slå mig själv i ansiktet.
++ "Kom" - Ja, se ovan. Bra låt i grunden men jag sjunger så tillgjort och dramatiskt att jag vill slå mig själv i ansiktet en gång till.
++ "Vanja" - osläppt. Från Svenska Tjejer-sessionen. Ingen melodi. Bara stenhård. Höll inte hela vägen ut.
++ "Intro" - för mesig.
++ "Sockerläpp" - för mesig.

Det ska tilläggas att denna lista går jag i god för nu, idag, 5e april klockan 15.08. Imorgon tycker jag något annat. Glad påsk! K



Kommentarer
Postat av: Andreas

Men Kristian då! Hetsdöpt är ju gryyym. Personliga favoriten är Din Kärlek! ♥

2012-04-07 @ 17:21:12

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback