FM Belfast - Don't Want To Sleep

Jag har hört mycket men inte tillräckligt. Det är en slogan som jag utgår ifrån när jag letar ny musik. FM Belfast är nyhet för mig och jag riskerar i och med det uttalandet att vara sist på den förbannade bollen. Men det är en chansning jag tar. Deras singel American går i etern och har fått mig att stretcha smilmusklerna flertal gångerna.
Nu så till skivan! Det är Islänningarnas andra skiva och det är otroligt mustig pop som domineras av elektronika. Som jag absolut inte har något emot, sången är taggig med en serpentin sval damröst som breddar framförandet och ger spåren sin speciella karaktär. Jag har haft väldigt svårt att bestämma ett betyg. Jag skulle sätta en femma om det var tidig förfest musik jag skulle betygsätta men nu är det ju allround betyg. Och då blev det knivigt./ K-A
Betyg:
++++




Kommentarer

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback