jonathan Johansson - Klagomuren

Som ni säkert har sett har jag skrivit en hel del om Jonathan Johansson de senaste dagarna.
Malmösonen har sedan tidigare ett album på samvetet. Den svåra andraskivan var därför ett faktum med detta släpp.
Jag ska inleda med att säga att Jonathan har varit svår för mig. Första skivan krävde en låång stund innan jag fastnade. Därefter har jag blivit mer och mer kär i hans stora ljudbild och den skrålande skånskan.
Klagomuren är en skiva som måste lyssnas på ett par gånger och man bör vara koncentrerad då det inte är någon lätt skiva. Gör man detta kommer man upptäcka att detta är en magnifik skiva som innehåller mycket smärta och djup men samtidigt en hel del hopp och tro. Låtar med poppigare influenser avlöser låtar med en smått episk ludbild.
Jag har lyssnat igenom detta material 3-4 gånger nu och jag kan bara säga att jag älskar det. En av årets bästa skivor för min del. Låten Centrum och Blommorna är favoriter (om jag nu måste välja)
Missa INTE denhär skivan!! /Oskar
Betyg:
+++++

 


Kommentarer

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback