Anna Ternheim - The night visitor

Hösten 2011 kommer kanske gå till historien då den innehållit ett antal riktigt riktgit bra skivor. Detta har ni säkert märkt genom ett flertal 5 poängare.
Anna Ternheim är i och med denna skiva tillbaka efter förra succéplattan Leaving on a mayday. Denna gången har hon hunnit med att stadga sig i USA och skapat kontakter som speglar många av låtarna. Med hjälp av gubbar från Nashville har hon skapat ett helt nytt sound med tydliga countryinfluenser. Som vanligt på annas skivor är mycket vemod och sorg och det är kanske då hennes riktiga glans kommer fram. Jag älskar låtar som what remains och Bow your head som liksom rinner över en. Små detaljer blandas med storslagna ljudlandskap och liksom fängslar en. Jag hatar att upprepa mig men jag måste än en gång använda ordet mästerverk. Konsertbiljetten är redan bokad och jag kommer sitta och sippra mauro på första parkett! /Oskar

+++++



PS: kolla in när hon framför skivans bästa spår Walking Aimlessly på skavlan


Kommentarer

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback