White Lies - Ritual

 

Det brittiska bandet White Lies slog igenom med dunder och brak i och med debutskivan To lose my life som släpptes 2009. De skapade sig direkt en stor fanskara som förband till storbandet Coldplay. Nu är det dags för andra plattan, Ritual. Skapandet av en andra skiva som ska följa upp en debutsuccé känns igen som en svår utmaning. Jag tycker ändå att london killarna lyckas riktigt bra. De har gått ifrån de allra tyngsta och djupaste låtarna som var karaktäristiska från debutskivan till att skapa musik som låter mer som elektronisk arenarock. Kanske är det en flirt åt en bredare publik eller så har de tappat magin och mystiken de har skapat för detta är ett mer lättlyssnat album som jag tror faller den större massan i smaken. Grundstommen i musiken är dock densamma, tunga basriff, virvlande trummor och smäktande sång från Harry McVeigh gör flertalet låtar till de fullträffar jag förväntat mig.

Oskars Betyg: 3/5


Kommentarer
Postat av: Anonym

To Lose My Life heter debuten, annars en bra recension! Hoppas den kommer till spotify utan premium snart så man kan lyssna igenom!

2011-01-24 @ 20:41:08
Postat av: Anonym

Självklart heter den så :P

Tack för det. Den borde komma inom en snar framtid.

2011-01-24 @ 21:24:42
Postat av: Anonym

den fins redan på spotify

2011-01-25 @ 19:27:52
Postat av: Kim

Den finns på spotify för såna som du och jag, alltså folk som innehar ett premium konto.

2011-01-25 @ 22:12:05
Postat av: Anonym

ja har inge premium å dt är din bror haha

2011-01-26 @ 11:37:36

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback