Me And My Army - Thank God For Sending Demons

Åsikterna om Kleerup är oftast väldigt olika, vissa älskar hans osvenska image medans andra tycker han är en pajas inom svensk musik. Jag kan nog inte ställa mig bakom någon av de åsikterna. Jag Har alltid gillat Kleerup om det så har varit knarkskandaler eller umgänge med Gynning. Nu har han gått ifrån sitt electrosnickeri och skapat något nytt med en arme av musikanter. Debutskiva som fyller funktion och ger en bra känsla i magen. / Kim buktad bukt *=min favorit på skivan
1. Anthem - Skivan snurrar igång med en instumental låt som har blivit rätt så vanligt drag bland artister nu för tiden. Den är trevlig och ger lite vibbar av ett tv-serie intro.
2. Thank God For sending Demons - Trallvänlig pop med inslag från country. Helt klart ett av skivans bästa spår.
3. Far Far Away - Fin sång där gästfröken ger låten karaktär och djup.
4. The Only One - Ganska tråkig låt med lite magert innehåll...
5. Little One - Synthtrummor och lite psalmmono från en orgel? roligt avbrott i skivan hur som helst.
6. Epilogue - påminner ganska mycket rent sångmässigt om spår 4.
7. Me And My Army - Singelspåret som funkat bra som teaser under hösten. Den släpande sången och gitarrerna gör det bra. I feel it!
8. Just Like Before - Lugna toner och häftig bas som pulserar i bakgrunden utan att ta över. Jag uppskattar körsången, det känns äkta.
9. Note To Self - inte så oförutsägbar låt. Man blir inte överaskad eller får någon speciell känsla av vällust...
10. Chemicals - Spännande låt. Undrar om han sjunger om kemikalier han själv kan ha testat under vissa omständigheter.
11. To Belong - Ändrat tonläge på sången och jag gillar den här låten. Riktigt fin och funkar kanon till en promenad i parken.
12. What I've Been Told - Låter som en hemmainspelning, Söndagmorgon efter tung runda på stan.
*13. I Fought The Law And I Won - Som skivan började slutar den. Ett instrumentalt spår men den här gången med electronisk bas och fan vad bra! jag diggar hela soundet.
Betyg:
++++




Me And My Army – Thank God For Sending Demons



Kommentarer

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback