Cut Copy - Zonoscope

Wow, äntligen något nytt som är riktigt, riktigt bra, det var den första tanken som slog mig när jag började lyssna på Zonoscope - Cup Copys tredje album. Och de första låtarna är faktiskt riktigt riktigt bra. Det är sån musik som jag kommer att dansa till under de resterande vintermånaderna och drömma mig bort till Arvika 08 då vi dansade till Cut Copy på en av festivalens minsta scener, en konsert som platsar på min topp tio lista. Tyvärr måste jag säga att slutet inte är riktigt lika mäktigt som den förstklassiga inledningen, efter ett tag blir det lite tråkigt och jag kommer på mig själv med att börja spela albumet om och om från början igen när de fem första låtarna har spelats. Kanske om jag ger det lite mer tid så kommer jag även hitta någon favorit bland de senare spåren på plattan... det återstår att se.

Bästa spår: Take Me Over - tätt följd av Need you now, Where I'm going och Pharaohs & Pyramids.

Take Me Over



Lyssna på hela albumet här.

Annas betyg:

++++


Kommentarer
Postat av: Kristian

Håller helt med! (Y)

2011-02-09 @ 19:28:18

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback