Alexis Weak - Till Minne Av

Inte riktigt min vanliga musikstil, men jag fastade för singeln 112 och var därför tvungen att recensera skivan kände jag. Skulle inte vilja placera plattan i något fack, det är inte bara rap det är electronica och alternative. Den spontana upptäckten blir indierap./ Kim trasiga jeans

1. Släpp Taget : Första spåret lever inte upp till några förhoppningar och kan vara skivans sämsta spår med fantasilöst beat och lite för deppigt.

2. Drömmare : Sköna synthpelare och en text som man kan känna igen sig i skön hiphop?

3. 112 : Välspelad singel som verkligen får en att vilja svänga loss. Älskar verkligen slingan och kören höjer refrängen, klockrent bästa spåret på skivan.

4. Mina Boys Även detta ett mycket bra spår. Texten känns självklar för många grabbgäng, jag är inte helt oförstående. Tung bas som funkar på vilken förfest som helst.

5. Ser Rött feat Lune : Kvinnlig fägring alltid välkommet. I denna låt gör den kvinnliga rollen hela låten, den blir intressant och harmonisk.

6. Hycklare : Tänk dig en mörk oktoberkväll du kommer hem gör allt nödvändigt. Lägger dig i sängen du hör en inre skön melodi som får dig falla i ide. Här har du den melodin med behaglig sång.

7. Clooney : Sömnpiller.....inte ens vacker!

8. Hon Kör : Fantastisk låt! jag blir sådär glad i ansiktet när jag hör sången som travar fram i häftigt beat. Det rimmar inte speciellt bra men på något sätt flyter det.
9. Hela Havet Stormar : Klyven låt det är svårt att verkligen tycka något om den. Den har en mjuk och trevlig refräng men verserna känns inte lika träffsäkra.

10. Till Minne Av : Titelspåret känns verkligen som en avskedsvink. Inte en kram utan en vink.
Betyg:

++




Alexis Weak – Till Minne Av

Kommentarer
Postat av: Adela Östergren

Vad kul dina inlägg verkar vara! kommer med all säkerhet att läsa dina poster igen! (: Hoppas du har en trevlig dag =P

2011-02-21 @ 22:37:21
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback