Krösus Krönika

8 Juni 1977 i Atlanta USA.
Hiphop artisten, rapparen, musikern, producenten och låtskaparen Kanye West föds. Detta inlägg kommer inte handla om någon skruvad hyllning till hiphop genren. Jag är både dåligt orienterad på det området och mitt intresse är svalt.  Men fenomenet Kanye kan man inte undgå, jag ser han som en varg i fårakläder en gestalt med stark sköld.  Han har så otroligt mycket indie i sig jag tror absolut att han är medveten om sin egna säregna stil och hur han påverkar musikindustrin.  Han är precis en sån artist som kan göra "vad fan som helst" och det säljer ändå guld. För att dra en bra liknelse - En tjej i skolan så snygg och med ett slående självförtroende som får folk att rygga. Man ryggas inte av att hon är otrevlig elller att man inte attraheras. Nej tvärtom man skräms av hennes självsäkra och bestämda stil.  Så skulle jag kunna beskriva mina känslor för den amerikanska sångaren. Världens kändaste "indie" profil. /K-A
mina West favoriter:
Kanye West – Lost In The World
Kanye West, KiD CuDi, Raekwon – Gorgeous
Kanye West – Gold Digger
Kanye West – Homecoming
Kanye West – Touch The Sky

Kommentarer

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback