Arctic Monkeys - Suck It And See

Jag gissar att de flesta känner till eller åtminstone har hört talas om det svenska sportbilsmärket Koenigsegg. Arctic Monkeys skullle jag vilja dra en parallell till det nämnda bilmärket. De har släppt nu släppt 4 album och alla har hållit samma höga kvalitet. Soundet har förändrats en del från deras första stapplande steg men det är fortfarande stämplat med stort AM på det. Liksom biltillverkaren Koenigsegg som släpper nya utföranden på sin hastighetsdemon som alla håller absoluta världsklass.
Suck It And See så får vi höra ett vältajmat Arctic Monkeys som inte gör något misstag utan håller en jämn bra nivå skivan igenom. Jag blir positivt överaskad över den distinkt surfande 60 tals pimpade gitarren som går i ett genom albumet. Alex Turner har kanske modern popmusiks bästa sångröst, det tänker jag inte vika mig för att medge. Bästa spåret är Reckless Serenade som har en ljuvlig refräng! EFTERFEST! /KAP
Betyg:

++++

Arctic Monkeys – Suck It and See




Kommentarer

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback