Kristian Anttila - Svenska Tjejer

Äntligen kom det efterlängtade skivsläppet Svenska Tjejer som jag suktat efter sen tidig vår. man möts direkt i skivans öppning av en låt med det klassiska namnet intro. Den är ljuvlig och inbjudande, man vill ha mer man vill fortsätta lyssna på sagan om en Kristian som lever smutsigt liv i en svunnen tid.

Det är en hel del stråk och pling plång ljud i detta nya album. Här blandas lugnt vatten med stormigt kaffe.

Efter ett par lyssningar fastnar jag på Lena som har blivit lite av min favorit tjej. Den är trallig texten fastnar men får spratt i bena och fylls med lyckorus. Precis som Kristian ska låta, helt underbart. Vemodstoppen nås på spår 6 Celine mörka toner och tung text ger mig kalla kårar. Olle Ljungström är en ikon en levande legend och här gör han ett riktigt bra samarbete med Kristian på låten Josefin. Även Sylvia Vrethammar gör en duett på den andra singeln Magdalena (livet före döden). Jag tänker bara avrunda detta genom att säga att Kristian Anttila inte är på karriärens ravin, snarare tvärtom! / Kim din pulsklocka på 2k meters djup

Betyg:





Kristian Anttila – Svenska tjejer

Kommentarer

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback