The Black Keys - Brothers

Från Ohio kommer bluesrockbandet The Black Keys. Jag ska i ärlighetens namn säga att jag inte hört så mycket med dem tidigare och de klassar inte riktigt in under min normala smak. När jag petade igång brothers var jag därför inte så förväntansfull. När man hör trumman och basen smeka igång iledningsspåret Everlasting Light så får iaf jag en liten svettdroppe på ryggen. Sångaren i duon, Dan Auerbach har en fantastisk dallrande röst som gör sig väldigt bra till det dova trummljuden och de skrikande gitarrerna. Det klingar någonting gammalt och nostalgiskt över Brothers som jag tänder på. Sen att det är 15 låtar gör det hela en aningen mastigt. Höga toppar och lite smådjupa dalar gör ändå att skivan från en svag 3:a.
Ge Brothers en chans efter jobbet/skolan på fredag och känn harmoning sprida sig i kroppen innan helgen drar igång på allvar.// Oskar

Betyg:




Kommentarer

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback