Håkan Hellström - 2 steg från Paradise

Ja då var det ÄNTLIGEN dax. Håkans nya platta har varit ett av årets mest efterlängtade album.

En avskalad låt vid namn "Det här är mitt liv" inleder det hela. Därefter öpnnas en värld till en mognare Håkan och det känns verkligen att han har utvecklats och mognat.  Förstasingeln, Saknade till havs känns som en hitsingel och ett säkert kort men jag tycker många av de andra låtarna håller högre klass. Låtar som "Två steg från paradise", "Det dom aldrig nämner" och "Man måste dö några gånger innan man kan leva" innehåller såntdär håkanpirr och är riktigt sköna höstfavoriter.
Jag tycker Håkan går i rätt riktning vad gäller ljudbild och texter. För tio år sedan kom debutplattan "Känn ingen sorg för mig Göteborg" som alla vet blev en dundersuccé Då handlade texterna om Håkans rumlande på götets gator. Nu känns det som att han ser tillbaka på sitt liv litegrann. Kanske är det någon sammanfattning av de tio magiska år som gått. Jag tror att Håkan kommer bli vår nya Plura eller Lundell och den rollen klär han riktigt bra.

Sammanfattningsvis kan jag bara säga att detta är ett album som faller mig perfekt i smaken. Att inte ge den en 5:a vore regelvidrigt. / Oskar

BETYG:




Favoritlåt: Det dom aldrig nämner:


Kommentarer

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback