5 frågor till: Kristian Anttila

Ny månda nya tag. Nu lanserar vi "5 frågor till" som är precis vad det låter som.  Vi ställer 5 frågor till en artist och får förhoppningsvis 5 intressanta svar.
Först ut är albumaktuella Kristian Anttila som även figuirerar som husgud för hela gänget här på bloggen.
Så håll till godo, världshistoriens första "5 frågor till"

*Aktuell med ny skiva, med vilka 3 ord skulle du beskriva den?
ödmjuk, överspänd och gulbrunlila

*Hur skiljer sig denna skiva från dina förra?
Jag skriker lite mindre tror jag. Sen spänner vi musklerna med lite fler genrer också. Förra skivan avhandlade mycket av min uppväxt medan denna skivan avhandlar relationer. Men framförallt har jag befäst min position som sveriges tredje bästa låtskrivare efter Benny andersson och max martin.

*I låten Lena sjunger du mycket om mat, är du passionerad kock?
Ja, jag lägger löjligt mycket tid på matinköp och matlagning. Äter gör jag på 5 minuter. Insåg ganska nyligen det märkliga i detta. Men min hjärna konstruerar en massa kreativa men ihåliga hobbies som jag ägnar mig åt istället för att göra musik. Mindre ångest så.

*Hur ser din Höst/Viner ut?
Ser främst fram emot att radera den här skivan från hårddisken. Sen ska vi turnéra i december. Alla välkomna!

*Sist men inte minst, hur känns det att ha namngett Sveriges bästa musikblogg?
Smickrande och absurt men fullkomligt logiskt. Läs texten så förstår ni.

/Oskar


Kommentarer

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback