Musikvideo frossa

Jag är dålig på att hålla koll på musikvideos. Men har ändå några favoriter som jag tänkte presentera. / Kim ditt skavsårsplåster

Julian Casablancas - 11th dimension, den har en massa 80-tal över sig och jag gillar kontrasterna från det elektroniska och det omoderna.



Arctic Monkeys - Fluorescent adolescent, en kalas bra låt och lika speciell som utmärkt video. Den är enkel men har ett budskap som är lätt att förstå och man bara älskar clownerna.



Andreas Grega - Dom hade mycket att säga
, Underbar miljö! Vem blir inte sugen på en tur i skärgården när man ser denna.



Caesars - It's not the fall that hurts, Jävligt speciell video med klipp och enkel rekvisita. Känns gammal och det gör dne bara bättre för det är ju ingen purfärsk låt.



Kristian Anttila - Västra Frölunda, Min husgud Anttila har en självklar plats i all musik.Här har de lyckats skapa en tuff video som verkligne får en att känna att man befinner sig i Västra Frölunda. Snyggt med Svartvitt också.


Kommentarer
Postat av: Astrid

urbra tips! ska se anttila på onsdag, ska försöka att inte dregla såååå mycket på'n. :D

2010-05-10 @ 17:28:13
Postat av: Kim

Underbart :) själv ska jag se honom på fredag :)

2010-05-11 @ 07:54:08
Postat av: Astrid

najs! varning för att han kommer vara helt nerdreglad då, tyvärr....

2010-05-11 @ 15:09:11
Postat av: Kim

Det är en risk jag tar :)

2010-05-11 @ 19:59:41

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback