Familjen - Mänskligheten

Johan T Karlsson aka Familjen. Nu är det tre år sedan sist och då hette skivan Huvudet i sanden. Den skivan var dansant och neonexploderande. Mitt starkaste minne från den skivan är när jag såg honom live som förband till Kent i Västerås. han var arrogant och såg inte ut att vilja ge publiken en show. Sedan dess har jag lärt mig gilla Familjen och mycket genom att se intevjuer och filmklipp när man ser vilken ödmjuk och skön kille det är.

Nu till uppföljarskivan med namnet Mänskligheten. Den är lite lugnare och med världsmusik inslag. man märker även av ett visst Kent samarbete i låten När planeterna stannat som mycket väl kan bli en stor hit här på sen våren. Martin Sköld (bas) från Kent har även lagt en tok härlig bas slinga på låten Det var jag.

samarbete är något som är nytt med Familjen och denna skiva. han får hjälp på 3 låtar av soul artisten Ninsun Poli, nu kanske ni undrar vem det är. Det är en tjej från Botkyrka som med sina blott 20 år har skrivit låtar och sjungit i många år. hennes första live framträdande var på Hultsfredsfestivalen 2004. Hon ger låtarna en ritkigt skön nisch, mycket mogen röst som vid första lyssningen kan låta lite opassande till Familjens synth slingor. men ju mer man lyssnar ju mer klockrent blir det. Betyget sänks lite pga att jag tror det är lite för laid back för att den stora massan ska uppskatta det. / Kim din oliv i martinin

Kim's betyg:






Låtlista:

01. It Began In Hässleholm
02. När Planeterna Stannat
03. Mitt Bästa /Ninsun Poli
04. Djungelns Lag
05. Viggo
06. inter I April /Ninsun Poli
07. Socker
08. Det Var Jag
09. Vems Lilla Hjärta Flyger
10. Man Ser Det Från Månen
11. Bethnahrin / Ninsun Poli


Familjen – Mänskligheten


Kommentarer

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback