Band Of Horses - Infinite Arms

Har du någonsin fått ett paket som du på dess utseende bestämt i huvet vad det är i. Sedan öppnat och fått något helt annat? Så skulle man kunna förklara BOH senaste alster.

Det är en musikresa som hetr duga. De har inte släppt sina lugna utomodentliga låtar utan bara brett ut sig över genren och skapat några låtar med bra fart i och riktigt sköna upptempo melodier. Till exempel NW Apt. som är en fartfylld historia med mycket gitarr.

Men på det stora hela är detta en gemytlig skiva som vekligen fått BOH touch. Djupet i deras låtar är så gött att man kommer på sig själv med att bara sitta och lyssna på texterna istället för helheten som är som ett litet vitt paket med röda snören.

min personliga favorit är spår 7, Dilly. Den påminner mycket om musik jag lyssnade på för 4-5 år sedan. Vilket ger mig fina flashbacks på en tid i ovissheten och en tid då man hade förhoppningar på vuxenlivet men som snabbt byttes ut i fest och verklighetsflykter. Detta min audience är en bra skiva som jag tycker alla ska ha hemma i skivstället! / Kim din oilboy

Kim's Betyg:






Låtlista:

01. Factory
02. Compliments
03. Laredo
04. Blue Beard
05. On My Way Back Home
06. Infinite Arms
07. Dilly
08. Evening Kitchen
09. Older
10. For Annabelle
11. NW Apt.
12. Neighbor


Band Of Horses – Infinite Arms



Kommentarer

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback