Timo Räisänen - The anatomy of Timo Räisänen

Då har den energiske Göteborgaren Timo släppt nytt igen. Det var ju ett tag sen tre år sedan om man ska vara exakt. Om man såklart bortser från coverskivan som kom någon gång förra året.

Hur är denna då? jag skulle nog beskriva dne som en dejt som du redan innan vet precis hur den ska sluta. Låter det vridet? kanske det. Men jag menar man blir inte förvånad av någon låt. Det är ingen låt som sätter snurr på amarna direkt. Min personliga favorit efter tre lyssningar är spår tre Outcast. Den låten har ett eget liv och sticker ut en aning från resten av plattan.

Jag kan inte förstå varför Timo har gått och blivit så jävla mediakåt!. Han är fan värre än familjen Wahlgren. Det sänker lite av betyget känns inte lika äkta som när han står dyngrak på en indiescen i Borlänge med gummimask för ansiktet och bär en träningsoverall från tidigt 80.

Jag tänker inte kapa men tyvärr inte hylla heller. / Kim din fez i Ankarra

Kim's Betyg:






låtlista:
1. Cocaine
2. Numbers
3. Outcast
4. Without you
5. Hollow heart
6. Moonchild
7. Bleeding
8. One Day
9. It's not new
10. Carrie Anne
11. We're all gonna die

Kommentarer
Postat av: Astrid

hahah faktiskt, den konserten var grym. för antar att du tänker på p&l 08 också?

2010-03-31 @ 18:43:33
Postat av: Kimzan

Självklart tänker jag på den ;)

2010-04-01 @ 17:13:35
URL: http://riksost.blogg.se/
Postat av: Astrid

träävligt. man blev ju så jädra glad när lasse kom in också :)

2010-04-01 @ 20:43:48
URL: http://korf.blogg.se/
Postat av: Jesper

är det vinylskivor eller godis? :P

Vad tycker man om plattan om man gillar de två första albumen bäst?

2010-04-04 @ 18:01:57
URL: http://pipeymcgraw.blogg.se/

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback