Sammanfattning 2010 September-November December minns ni ;)

September - Kristian Anttila dunkade ut sin platta svenska tjejer. Jag kunde inte annat än hylla och ge en 5:a

"Det är en hel del stråk och pling plång ljud i detta nya album. Här blandas lugnt vatten med stormigt kaffe."


Bandet Me and my army blev offentliga med Kleerup som frontman.

Oskar tipsade om en höstmysar låt framförd av Antony and The Jonhnsons

Röyksopp kom ut med skivan Senior lite av en uppföljare till Junior? inte riktigt bra men 3/5 fick den iaf.

Niki and the Dove presenterade sig i etern ed låten dj ease my mind

Jag klämde till med en till fullpottare denna månad Mystery jets album Serotonin gav fullt mjöl i påsen.

"Remember the night, how we would hold
each other tight."


Håkan Hellström släppte första singeln till 2 steg från paradise - Saknade te havs

Petter Seander är med på bloggen emd en helt magisk cover av låten fish tank! lyssna nu!

Petter Seander - Fishtank (This Perfect Day cover 2010) by user468597

Leksingen The Tallest Man on Earth ger ut albumet  Shallow Grave och skapar frid hos mig, 4/5

"Man kan vid första lyssningen tycka att många låtar smälter ihop till en men efter några lyssningar ser man snart skiftningarna och nyanserna i de 10 spåren som verkligen berör"

Oskar recenserade skivan Interpol av Interpol. Gav den dommen...en 4:a

"Soundet känns igen från deras senaste skiva Our love to Admire. Sjukt sköna gitarrer varvas med vemodig sång från Daniel Kessler"

En konsert med Arcade Fire finns att lyssna på!



Oktober - Fuldans blir ett begrepp och vi lär oss texten...

Peter Bjorn and John teasar om nytt album

Lykke Li släppte singeln Get Some

Ännu en Noren går egna vägar, nu var det dags för Viktor och soloprojektet Viktorius.

The Black Keys - Brothers oskar recenserar och gav skivan 3/5

"När man hör trumman och basen smeka igång iledningsspåret Everlasting Light så får iaf jag en liten svettdroppe på ryggen."

Kings Of Leon släpper skivan Come around Sundown , jag blev inte imponerad och gav den endast en 2:a

"Jag tycker inte denna platta lever upp till de förväntningar som väcktes i och med deras förra genomslag Only By The Night. Detta känns slätstruket och ganska tråkigt, det finns så klart godbitar som till exempel låtarna Pony Up och Radioactive som har en fantastisk basgång."


Håkan Hellström kommer äntligen med skivan 2 steg från paradise! oskar recenserade den och blev inte helt oväntat en fullpottare.

"Sammanfattningsvis kan jag bara säga att detta är ett album som faller mig perfekt i smaken. Att inte ge den en 5:a vore regelvidrigt. / Oskar"


Hoffmeistro släppte album mina förväntingar var skyhöga men tycker nog inte att skivan svarade på det . Fick åtminstone en trea

Jag hade en period där i oktober då jag tipsade om mycket bra ny musik. Har ni abstinens på ny musik kolla där i arkivet så kanske ni hittar något som faller er i smaken.

Parken släppte skivan Framtiden var här. 4/5 inte riktigt lika bra som debut skivan men fan han lyckas ändå hålla klassen.

"Den propra middagen över ett två åtta röda glas rioja. Börjar likt en stel begravningsfika men avslutas i sköna refrängsånger och partnerbyte. jag väntar på något stort?"




November
- Coldplay släppte jul låten Christmas Lights som blev succe?

P&L började kicka igång ordentligt med bandbokningar

Anna Viren presenterar sig på bloggen! Grym inspiration för oss andra och roligt med en dam på skutan.

Jag började köra veckans power play en låt som jag spelar ofta under en veckas tid

5 Frågor till den svenska björnstammen finns att läsa

"4. Ni heter den svenska björnstammen, har en häst på eran Ep Dansmusik. Är ni djurintresserade?

Vi gillar djur. I verkligheten och på bild. Hästen döljer dessutom en liten hemlighet."


Ett party evenemang som jag tipsade om som jag många har planerat in tryck här!

Senaste skivan jag recenserade var Lisa Pedersens Heart monster fear machine. Med en önskan att göra det på ett annorlunda sätt så gjorda jag det och körde en bedömmning på varje låt för sig istället för albumet i helhet.

"1. Lightblue '83 - Låten som fäster ens intresse och kramar ut enormt med energi, en otroligt fint ihopsnickrd elektropop låt. Bäst på skivan."


Daniel Adams-Ray andra halvan i forna Snook släppte debuten Svart, Vitt och allt däremellan 4/5

"Daniel har snickrat ihop en skiva som namnet antyder har alla regbågens färger. det är en gnistrande platta med fantasifullhet, kreativa texter och en stor aptit glädje."

Tv programmet Så Mycke Bättre får stor succe på tv 4:a och jag kan bara hålla med, genial ide och skön blandning av artister förutom Lill-Babs som jag inte klarar av.

The Wombats släpper singeln Jump into the fog.

5 Frågor till husguden Kristian Anttila!

"*Hur skiljer sig denna skiva från dina förra?
Jag skriker lite mindre tror jag. Sen spänner vi musklerna med lite fler genrer också. Förra skivan avhandlade mycket av min uppväxt medan denna skivan avhandlar relationer. Men framförallt har jag befäst min position som sveriges tredje bästa låtskrivare efter Benny andersson och max martin."


En av årets bästa låtar!



Nu tackar jag för detta år och önskar alla ett grymt 2011 / Kim eran drömfångare när livet känns hårt

Kommentarer

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback