Sammanfattning 2010 Juni-Augusti

Hej back again! Nu tänkte jag gå igenom vad vi skrev om under sveriges skönaste tid nämligen sommaren Juni till Augusti.



Juni - Vi skrev om dj duon Rebecka och Fiona som släppte sin singel Luminary ones. Den blev lite av ett bakomliggande soundtrack genom min sommar.

Arcade Fire spelade på Dalhalla i Rättvik

Det var midsommar och vi slängde ihop en partyblandning med stort M

Den Svenska Björnstammen släppte Ep:n Dansmusik som fick en stark 4:a av undertecknad.

"Jag skulle vilja beskriva denna skiva med en bussfärd till ett mål du inte är nervös eller osäker på. Men du skulle aldrig kunna lotsa busschauffören dit. Du faller ner i sätet följer med njuter av utsikten och umgås med folk du trivs med och som beskriver vägen i ordvitsar."

Jag tipsade om musikern Ugglemor

The Drums släppte självbetitlad skiva gav betyget 4/5 lite diskuterbart kanske

"Soundet är lite cheezy men det är unikt och grymt."

Oskar Linnros släppte solodebuten Vilja Bli. Helt plötsligt var han sveriges mest eftertraktade artist jag gav skivan en 4:a

"Skivan är skiftande och svängig, den har allt och lite till stilar och genrers blandas hej vilt och jag gillar det skarpt. Det är en välarbetad skiva som är svår att likna med något annat. Och det är ett bevis på att Linnros skapat något unikt, något som sticker ut och förhoppningsvis blir omtyckt och älskat av många."

Festival Guiden 2010 skrevs och enligt mig blev den helt jävla awsome!



Juli - Kent släpper skivan En Plats i Solen som blir hyllad av många jag gav den fullpott!

"Texterna är bland det bästa Kent har skrivit och melodierna med starka basgångar är hur sköna som helst. Jag behöver inte vara tråkig och sätta en 4:a på en sån här bra skiva."

Äntligen kommer skivan White Magic av CEO som jag väntade länge på. Jag satte en 4/5

"Hur låter det då? självklart känner man igen mycket från TTA men det är ändå nyskapande och behagligt för öronen. Titelspåret White Magic ger mig grymt mycket gåshud och kan inte sluta tycka att låten är genialt mixad."

Jag listade de 5 största svenska artisterna på 2000-talet enligt mig så klart

Justice/Metro - 839 en svårlyssand skiva som jag ändå tog till mig och skulle föröska göra rättvis, slutade med en 3:a

"skivan 839 en riktigt tung industrisynth mix som gör sig bäst som lounge eller möjligtvis i bilen. Jag kan tycka att i bland är denna musiken halvjobbig att lyssna på men inte så att det blir dåligt."



Augusti - Jag var på Popaganda, en fantastisk helg med trevligt umgänge och lagom kallt väder, bra musik och en del ÖL.

En rad skivsläpp förberedde jag er på

Animal Five gjorde en helt galet bra cover på Robyn's Dancing on my own Lyssna här!

Carl Noren gjorde klart att han lämmnat Sugarplum för soloprojekt

Jag var nere i Götet och besökte Way Out West Jätte mysig tripp med lyckat väder och bra akter fick även tillfälle att se lite artister jag ej sett live.

Lisa Pedersen nytt bra namn på musikscenen!

Shotgun Crackers släppte debutalbum som jag lyssnade mycket på och kunde tillslut ge grabbarna från Norrtälje en stark 4:a

"Den är bra den är svängig och varierande. Dansanta låtar som Runner Runner och Sunqueen varvas med stillsamma låtar som Feel It och young Corleone. Ett djup finns och man blir inte uttråkad. Bra jobbat för att vara första släpp!"

Jag vågade mig på att lista Kents 10 album, bäst blev? En plats i Solen och Vapen & Amunition 3:a







/Kim din deo efter gymmet



Kommentarer

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback