Shotgun Crackers - Shotgun Crackers

För ett antal månader sedan recenserade jag SC's Ep den fick en 4:a i betyg om jag inte missminner mig. Därför var det med stort nöjje jag började lyssna igenom deras första självbetitlade fulllängdare som Niklas Karslsson i redan nämnda band skickade till mig på mejlen.

Visst kände jag igen låtar som Runner Runner, Sunqueen, Trevor och Miss Conspiracy. Men detta är en ett album och det slår högre än Ep nu har de kommit ut på riktigt och jag hoppas det kommer komma fler album och live spelningar. Putte i Parken för ett drygt år sedan i ett rött cirkustält, Shotgun Crackers poppade mig till en solig plats istället för det regnskadade Karlskoga som var den verklighet man befann sig i.

Skivan då? Den är bra den är svängig och varierande. Dansanta låtar som Runner Runner och Sunqueen varvas med stillsamma låtar som Feel It och young Corleone. Ett djup finns och man blir inte uttråkad. Bra jobbat för att vara första släpp! / Kim din ingefära i kinagrytan


Kim's Betyg:







Låtlista:

01. Runner Runner
02. Feel It
03. Different City
04. Sunqueen
05. Blood Tears And Dreams
06. Miss Conspiracy
07. Young Corleone
08. Trevor

Kommentarer

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback