New Young Pony Club - The Optimist

Ponny klubben har alltid varit lite dansant och lättlyssant för mig. Partymusik helt enkelt. Men nu på deras nya skiva the optimist så har de blivit svåra och flörtar med en ny sorts publik. Inte några hippa dansklubbar utan nu är det mer hemma i den specielle musiklyssnarens nötta frottesoffa.

Hur man enklast ska kunna förklara stilen? Ja om jag skulle försöka så skulle jag säga elektrobetonad stämsång med mycket basgitarr. Jag tycker det är skönt att lyssna på men absolt inget jag går igång på. Det känns efter fler och fler lyssningar som en skiva i mängden. Är nog inte särskilt många som kommer skaffa denna.

I låten We Want To då känner man sig hemma, det var det här jag diggade med New Pony Club när deras första skiva kom. Skönt gung och detta kan man utan att skämmas dunka igång på en förpärla. / Kim dina Solbrillor i Aprilsolen

Kim's Betyg:






Låtlista:

01. Lost A Girl
02. Chaos
03. The Optimist
04. Stone
05. We Want To
06. Dolls
07. Before The Light
08. Oh Cherie
09. Rapture
10. Architect Of Love





*Låten som är markerad kan du lyssna på ovan

Kommentarer

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback