MUSIK PÅ SPÅRET!!!




Jag vet att min comeback blev lite misslyckat men nu ska jag införa en ny liten sak på bloggen. Vi kallar det för Musik på spåret. Vi kommer ta hand om de lite mindra banden som ännu inte är så kända i Sverige. Vem vet, kanske får ni nya favoriter.

Premiär med andra ord.
Vad passar inte bättre än att ta Tyskland. Med sitt frodiga landskap och massiva industristäder har det under årens lopp skapat musik för de allra kräsnaste av öron.

Jag tänkte börja med ett band som heter The kilians. Ett femmannaband från den lilla orten Dinslaken. Deras indie låter en smula som strokes om jag får säga så :)
Lyssna själva på deras "Fight in the start"


Vi åker vidare mot Berlin och deras heta electroniska scen. På stora scen står Sascha Ring som går under namnet Apparat. Hans lysande experimentlust skapar intressanta ljudslingor och skönt gung.
Lyssna på Hailin from the edge så förstår ni.




Resan når sitt slut här, men vem vet vart vi hamnar här näst?
Peace & Love/ Oskar

Kommentarer
Postat av: Malin

Oskar! Vilket underbart initiativ! Det uppskattas varmt från en norrländsk musiknörd.

2009-09-08 @ 23:02:25

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback