Markus Krunegård - Prinsen av Peking / Lev som en gris dö som en hund

Markus Krunegård levererar två fullängdare. Och utan att komprmmisa när det gäller kvaliten. Han sa att prinsen av peking är en lite lyxigare hitmaskin jämförelse med lev som en gris som ska vara lite mer mörk och indie aktig.

Efter ett gäng lyssningar så kan jag bara säga att jag gillar båda skivorna lika mycket, svårt att säga vilken som är min favorit. Jag tycker att den instrumentella låten en hemlig plats är helt underbar och lika mycket som den är underbar så är isande diskant och hela livet var ett disco dansanta och glimrande.

Krunegård har levererat ett kinderägg i stora proportioner du får precis vad du vill ha. Lugna låtar, bra texter, låtar att röja till, ja bara att välja och vraka / Kim

Kim's  betyg på Prinsen av Peking:



Kim's betyg på Lev som en gris dö som en hund:




Låtlista Prinsen av Peking:

01. Hela livet var ett disco
02. Isande diskant
03. Hollywood hills
04. Lika barn leka bra
05. Kär i en bordeline
06. Dålig på vardag
07. Ingenting är vettigt 03:30
08. New York
09. Natt efter natt
10. Trelleborg - Travemunde - Världen
11. Genom tunna tyger
12. Mitt kvarter - New Mix


Låtlista Lev som en gris dö som en hund:

01. En hemlig plats
02. Lev som en gris dö som en hund
03. Fel på hjärnan
04. Ge mig ingen vit skit ge mig afrobeat
05. Sörmlandsleden
06. Benny
07. Prinsessan av peking
08. Barn från rödastan
09. Munspelsdåren
10. Allt gör mindre ont sen
11. Dystra utsikter
12. 5:e försöket
13. Livet är människans bästa tid - New Mix
14. Sommaren står o väger






Kommentarer

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback