Gästblogg!

Kära läsare,
Jag, Sara, fick den otroliga äran att gästblogga här idag vilket jag tycker är riktigt kul!
Tänkte i och med detta passa på att tipsa er om ett otroligt bra band. Dem har blivit en liknelse till Iron & Wine och Little Wings, och dem klassar sig själva som en blandning mellan indie och folkpop. Bon Iver är tamefan perfekt en söndags kväll, men också en måndag morgon. Dem är lite inne på samma spår som Elvis Perkins, antar att dem går under samma genre då dem både medverkat på ett antal spelningar tillsammans.
Nåja. Myspace, det är typ Internets svar på bibeln. Genom det hittar jag det mesta som spelas ur mina högtalare. Här följer två av mina favorit låtar av Bon Iver, en från den senaste singeln "blood bank" och den andra från plattan "For emma, Forever Ago" som kom år 2007. Enligt Wikipedia så skriver dem att "Majoriteten av albumet spelades in under tre månader i en avlägsen stuga i Wisconsin." Bara det säger väl allt?
Blood bank, Blood bank.


Lump Sum, For Emma, Forever Ago. Ge den lite tid, den förvånar en i början.


Tack,
Sara, thrillme.webblogg.se

Kommentarer

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback