Coldplay - Stockholms Stadion - 2009

Min definiton av storband Coldplay stod för en enastående och lika mäktig show. Jag rycktes med från Life in Technicolor ädan till avslutande Life in technicolor 2. Underbart och stroslaget hur ska man kunna beskriva en upplevelse med ord? Både Expressen och Aftonbladet gav 4 er i betyg. Det kanske är fegt men kanske är riktigt då spellistan var näst intill den samma från förra årets besök i Globen. Jag tycker det var grymt häftigt när de körde Billie Jean akustiskt ute i poublikhavet som mätte 33 000. Jag blev lite små chockad över att Speed of sound uteblev men lika glad blev jag när jag fick se White Lies som förband. Visst arenan var nog ltie för stor för dem men de gjorde det bästa av det och gjorde en bra spelning. Nästa gång Coldplay dyker upp sätter jag mina slantar på att det blir Ullevi. / Kim

låtlista:

Life in technicolor
Violet Hill
Clocks
In my place
Yellow
Glass of water
Cementeries of London
42
Fix You
Strawberry Swing
God put a smile upon your face / Talk
The hardest part / Postcards from far away
Viva La Vida
Lost!
Green eyes
Death will never conquer
Billie Jean
Viva la Vida (Remix)
Politik
Lovers in Japan
Death and all his friends


Extranummer

The scientist
Life in technicolor II





Kommentarer

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback