Florence Valentin - Spring Ricco

Spring Ricco
Med första singeln "Spring Ricco" inleder Florence Valentin sitt tredje studioalbum. Direkt hörs den melodiösa popmusiken och förväntninagrna infrias. Sångaren och frontfiguren Love Antell skildrar återigen sin samhällskritiska syn till tonerna av ljuvlig svensk pop som nosar åt Håkan Hellström hållet. Många tycker att låtarna är rena covers och att Florence snor men det ser inte jag som något problem. När andra låten på plattan "Mitt allt" brakar lös är succén nästan fullbordad. Det sjungs om drogmissbruk och allmän missär på gatan. Kanske är det just de mörka texterna som får Florence Valentin att bli så spännande. Små detaljer blandas med stora problem och förenas i denna melankoliska pop. Jag tycker skivan har allt. Från de dansanta låtarna som "Mitt allt", "Du kommer gå långt" och "Spring Ricco" till de lite mörkare och lugnare låtarna.

Oskars betyg:
++++

01. Spring Ricco
02. Mitt allt
03. Vårt hem, vår borg
04. 8 & 5
05. Du kommer gå långt
06. Bilen brinner
07. Såld är såld
08. Jag är hellre blind än ser mitt liv utan dig
09. Mellan krigen

Florence Valentin - Spring Ricco på Spotify

Kommentarer

Kommentarer till inlägget:

Namn:
Remember?

Epost:

URL:

Meddelande:

Trackback